woensdag 25 november 2015

Mijn verhaal over vlees.


Tegenwoordig weet je niet meer wat je op je bord geschoteld krijgt. Wat voor proces er vooraf ging en of er schadelijke stoffen in zitten. Ik hou wel van een stukje vlees maar de laatste tijd..

lees hier mijn verhaal over vlees.





Hier heb ik al een lange tijd last van. Vlees eten met een nare gedachten erbij. Of het nou vis, vlees en eieren zijn, ik krijg het bijna niet meer weg. Dit zijn van die momenten, de ene keer vind ik het heerlijk en de andere keer kan ik die gedachtes niet uitzetten.  Als kind at ik veel vlees en was hier dan ook gek op. Mijn moeder hoorde mij dan ook vaak zeuren. Om het feit dat ik het niet kon waarderen dat er zo weinig keuzes waren. In de winkel riep ik  '' Is dit het nou, waar je keuzes uit hebt? Moeten we het hier de rest van ons leven mee doen? '' Ik was dol op vlees en beleg toen had ik me niet kunnen bedenken dat ik daar nu anders over zou denken. Na een aantal jaren in me tiener periode begon ik steeds meer op te letten wat ik nou eigenlijk elke dag naar binnen werk in mijn mond.

De nare gedachtes die er bij me op komen, het blijft immers vlees van een dood dier. Die je dan vervolgens bakt of braad in een pan. Dit doet ervoor zorgen dat ik al geen trek meer heb. Toen zag ik op televisie het programma Keuringsdienst van waaren. Ik vond het zo leuk, dat ik vaak in de avond een uitzending terug ging kijken. Heel dom natuurlijk! Want nu heb ik het alleen over het vlees maar als je jezelf nou realiseert hoeveel er word gesjoemeld met onze voedingsproducten. Wat een programma zeg!

Nou weten we natuurlijk allang dat bijvoorbeeld de kippen ook worden bewerkt. Hier wordt water in de kip gespoten om het groter te laten ogen. Vervolgens als je het bakt word de kip een stuk minder. Het verdampt gewoon in de lucht op natuurlijk.


Nog een voorbeeld. E nummers zijn stoffen die worden toegevoegd dit om verschillende redenen, om bij voorbeeld:
  • een product te laten reizen zonder gist, 
  • om de kleur van het vlees te behouden, 
  • conserveer middelen om het product langer houdbaar te houden.
en heb van verschillende mensen ook vernomen dat er ook hele slechte E nummers zijn. Wat als gevolg kan hebben dat je erg ziek er van word.


Dan heb ik al met al  geen behoefte behoefte meer aan vlees. Wat dan wel raar is, want ik eet wel hamburgers van de Mc Donald en de kipnuggets gaan er ook prima in.
Zelfs hier hoor ik laatste periode ook slechte dingen over, zo is er in een hamburger ooit o.a. kindervlees gevonden en een kop van een rat. Daarom je weet nooit wat je eet buiten de deur, maar als je nu zelfs het vlees vanuit de supermarkt schappen niet meer kunt vertrouwen of het vlees goed is.

Je zou zeggen dat het gezonder is om geen vlees te eten, misschien moet ik toch hieraan gaan geloven. Je hebt natuurlijk ijzers nodig, maar die zitten tegenwoordig ook in een pilletje. Maar wie zegt dat daar niet mee gesjoemeld is?

Keuzes maken blijf je vlees eten of wordt vegetariƫr. Ik vind het lastig, ik hou van een hamburger op z'n tijd. de rest van de vlees vind ik toch lastiger. ik eet kleine porties want ik heb gauw al genoeg ervan. Toch geniet ik er wel van.



Ik denk persoonlijk dat ik wel vlees blijf eten, maar met mate.

Q: Hoe denken jullie over vlees? ben je zelf vegetariĆ«r en wil je jou perspectief erin vertellen let me know!!  Ik vind het altijd interessant om andere mensen hun verhaal over te horen.
Follow

1 opmerking: